© Copyright Faculty of Education, UKM 2009.

All rights reserved

  • Home
  • Editorial Board
  • Guide
  • Contents, Abstract
    & References
  • Malay

Malaysian Journal of Education           ISSN 0126-6020 / 2180-0782

Volume 34(1), 2009

1

Penggunaan Peta Konsep untuk Meningkatkan Pencapaian Mata Pelajaran Sejarah bagi Pelajar Tingkatan Dua
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |

2 Persepsi Pelajar Berisiko Terhadap Iklim Pembelajaran
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
3 A Normative Study of the Raven Coloured Progressive Matrices Test for Omani Children Aged 5-11Years*
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
4 Tahap keupayaan Pengajaran Guru Sejarah dan Hubungannya dengan Pencapaian Murid di Sekolah Berprestasi Rendah
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
5 Perbandingan Gaya Pengajaran Guru Bahasa Melayu dan Guru Bahasa Inggeris
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
6 Persepsi Pelajar Terhadap AmalanPengajaran Tilawah Al Quran
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
7 Pembangunan dan Penilaian Bahan Pengajaran dan Pembelajaran Berasaskan Web - Webquest bagi Mata Pelajaran ICT
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
8 Pengetahuan Pedagogi Isi Kandungan Guru Matematik bagi Tajuk Pecahan: Kajian Kes di Sekolah Rendah
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
9 Kesedaran, Penilaian dan Penerimaan e-Pembelajaran dalam Kalangan Ahli Akademik
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
10 Kecerdasan Emosi dan Komitmen Pekerjaan dalam Kalangan Pensyarah di Indonesia
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
11 Konsep Kesediaan Keusahawanan Berdasarkan Kajian Kes Usahawan Industri Kecil dan Sederhana (IKS) di Malaysia
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
12 Pengurusan Penglibatan Pelajar dalam Amali Sains
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |
13 Kepimpinan dan Pengurusan Strategik di Institusi Pendidikan MARA
| Abstract & References (Word) | Full Text (Pdf) |



Links
UKM Website
Faculty of
Education